Κυριακή 25 Ιουλίου 2010
Πρώτη η Ελλάδα στους θανάτους από τροχαία
Τη θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατέχει η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε την Τρίτη στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ανακοίνωσε μέτρα με στόχο τη μείωση των θανάτων από τροχαία στο μισό, εντός των επομένων 10 ετών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2009, η Ελλάδα, αν και παρουσιάζει μείωση κατά 23% σε σχέση με το 2001, κατέχει με τη Ρουμανία την πρωτιά στην ΕΕ στον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα με 130 νεκρούς ανά εκατ. κατοίκων.
Στους «27» το 2009 ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα ήταν 69 νεκροί ανά εκατ. κατοίκους και από τα στοιχεία προκύπτει ότι παρατηρείται μείωση 36% σε σχέση με το 2001, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής η μείωση το 2010, πάντα σε σχέση με το 2001 θα είναι της τάξης του 40%.
Παράλληλα, η Κομισιόν ανακοίνωσε την Τρίτη στις Βρυξέλλες μέτρα που έχουν στόχο τη μείωση στο μισό, εντός των επομένων 10 ετών, του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Ειδικότερα, πρόκειται για ένα πρόγραμμα που καλύπτει την περίοδο 2011-2020 και το οποίο επικεντρώνεται σε ζητήματα όπως ο καθορισμός αυστηρότερων προτύπων ασφαλείας των οχημάτων, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών και η ενίσχυση της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία της Επιτροπής ο αντιπρόεδρός της αρμόδιος επίτροπος για θέματα μεταφορών Σιμ Κάλας, επεσήμανε τα εξής: «Κάθε μέρα, στους δρόμους της Ευρώπης πεθαίνουν εκατό συνάνθρωποί μας. Από το 2001 έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο και έχουμε επιτύχει να σώσουμε σχεδόν 80.000 ζωές. Όμως ο αριθμός των θανάτων και των τραυματισμών εξαιτίας ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών μας παραμένει απαράδεκτος. Εξετάζουμε τί είδους αυτοκίνητα οδηγούν οι πολίτες, πού τα οδηγούν και πώς τα οδηγούν, και θέλουμε να μειώσουμε στο μισό τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους μέχρι το 2020».
Στο πρόγραμμα που ανακοίνωσε την Τρίτη η Επιτροπή περιλαμβάνονται οι εξής επτά στρατηγικοί στόχοι:
- Βελτίωση των μέτρων ασφάλειας σε οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης
- Κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων.
- Βελτίωση στη χρήση της νέας τεχνολογίας για την κατασκευή οχημάτων.
- Ενίσχυση των κανόνων χορήγησης αδειών και της εκπαίδευσης των οδηγών.
- Βελτίωση της επιβολής του νόμου.
- Μείωση των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων.
- Ανανέωση του ενδιαφέροντος σε θέματα μοτοσικλετιστών
Πηγές: Euro2day.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου